Szerettem volna a már teljesen kész állványt bemutatni, de még mindig nem sikerült odáig eljutnom.
A híd maga elkészült és tökéletesen működik. Sikerült relatíve olcsón összehozni. Természetesen a legdrágább alkatrész a csapágy volt, az is inkább csak azért mert sok kellett belőle.
Az anyaglista a következőkből állt:
– 40 db csapágy (32 db kellett, plusz egy kis ráhagyás. 2-őt tönkretettem, 1 pedig hibás volt)
– 20 db lézerrel kivágatott műanyag oldalkeret (itt is volt pár extra darab, el is törtem egyet)
– 50 cm rézrúd, 2 mm átmérőjű, a csapágy tengelyeknek és az összekötőknek
– 10 szál 3×2-es, 6 szál 4×4-es, 4 szál 5×5-ös faléc
– 1 fa utánzatú lap, a híd járófelületéhez.
– 6 db Tillig Elite egyenes sín (3 a vágányzathoz, 3-at meg szétdaraboltam a talpfák duplázásához)
– 30 cm 2×2-es réz idom az érintkező felülethez (ezt helyettesíthettem volna a szétbontott sínszálakkal, de már mindegy)
– Egy zacskó Roco sínszeg, az illesztések imitálásához. Ebből kb. 300-at vágtam 1-2 mm hosszúra. A szegeknek a vékony faanyag miatt elő kellett fúrni a lyukakat egy 0.6 mm-es fúróval.
Fekete és barna festék
Körülbelül 15 ezer forint volt az összes anyagköltség. Ehhez még majd hozzájön a fa talapzat és egy üveg búra a végén.
Egy mozdonytesztelő állvány 100-250 euró között mozog, ahhoz képest sikerült olcsóbban megoldanom. Így a polcon is jól mutat majd, és bármikor megnézhetem a Big Boyt menet közben, mivel eredetileg neki készült.
2 Comments
Nagyon ugyes! Nekem sajnos nincs ilyen jo kezugyessegem, de szivesen vennek toled egyet. Ha erdekel, a hozzaszolasnal megadott e-mail cimen elersz. Kosznom!
ÜDV NAGY ISTVÁN VAGYOK ÉS HA VAN EGY ILYEN KÉSZ HID
SZERETNÉK VENNI VAGY MEGRENDELNI KÉRLEK IRJ A VITADENT87@T-ONLIE.HU CIMRE.KÖSZÖNÖM